.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انهدام پر قدرت ترین بمب اتمی در آمریکا

اداره امنیت هسته ای آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد کارشناسان هسته ای این کشور آماده می شوند بزرگ ترین و پر قدرت ترین بمب هسته ای آمریکا را منهدم کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه تامس داگوستینو ، مدیر اداره ملی امنیت هسته ای آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد کارشناسان هسته ای آمریکا آماده می شوند بزرگ ترین و پر قدرت ترین بمب زرادخانه هسته ای آمریکا را که قدمت آن به جنگ سرد باز می گردد، منهدم کنند.
وی خاطر نشان کرد آخرین بمب بی-پنجاه و سه که در سال هزار و نهصد و شصت و دو، سال بحران موشک های کوبا ساخته شده است، در کارخانه پانتکس در جنوب تگزاس منهدم خواهد شد. پانتکس تنها کارخانه در آمریکا است که هم اکنون در آنجا سلاح های هسته ای تولید، نگهداری و منهدم می شود.
این بمب خاکستری رنگ چهار و نیم تنی که به بزرگی یک ون کوچک است، در صورت پرتاب شدن از یک هواپپمای بمب فکن بی-پنجاه و دو با آزاد کردن نه مگاتن انرژی از قدرت لازم برای نابود کردن یک کلان شهر برخوردار است.
برای تصور قدرت این بمب لازم به ذکر است قدرت بمبی که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم هیروشیما را نابود کرد، دوازده کیلوتن بود که برابر است با دوازده هزارم یک مگاتن.
هانس کریستنسن، مدیر اطلاعات هسته ای فدراسیون علوم آمریکا در باره انهدام این بمب گفت "آنچه که اهمیت دارد، این است که این بمب آخرین نمونه از بمب های چند مگاتنی است که قدرت های هسته ای در طول جنگ سرد تولید می کردند".
گرگ کانینهام ، سخنگوی پانتکس نیز اعلام کرد با انهدام این بمب که در سال هزار و نهصد و نود و هفت از زرادخانه آمریکا خارج شده است، یکصد و سی و پنج کیلوگرم اورانیوم دارای قدرت انفجاری بسیار بالا از دل این بمب خارج خواهد شد.
پانتکس همچنین تصریح کرد "با انهدام این بمب جهان ایمن تر خواهد شد".


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.271 seconds.